Minimalaus ROAS skaičiuoklė

Minimalus ROAS (ang. "Break-even ROAS) - tai rodiklis, rodantis už kiek minimaliai turite parduoti prekių/paslaugų, jog išlaidos reklamai neviršytų pelno ir jūs neprarastumėte pinigų.
Minimalaus ROAS skaičiuoklė

Kas yra ROAS ir kaip jis apskaičiuojamas?

ROAS (return on ad spend) – rodiklis, rodantis kiek gavote/praradote pinigų už kiekvieną eurą, išleistą reklamai. Norint sužinoti ROAS, reikia gautas pajamas padalinti iš sumos, išleistos reklamai.

Nežinodami savo minimalaus ROAS, lengvai galite prarasti pinigus, net to nežinodami. Tarkime per mėnesį jūs (ar jūsų samdoma reklamos agentūra) išleidote 1000€ reklamos kampanijai Facebook soc. tinkle. Reklama sugeneravo pardavimų už 5000€. Skaičiai gražūs, atrodo reklama yra sėkminga ir ji jums atnešė pelno. Tačiau jei jūsų prekių antkainis yra 20% – ši reklamos kampanija jums buvo nuostolinga.

Pabandykime paskaičiuoti. Pardavėte prekių už 5000€, jūsų antkainis 20% – tai reiškia, jog prekių savikaina yra 4167€. Gautos pajamos (5000€) – prekių savikaina (4167€) – išlaidos reklamai (1000€) = – 167€. Tiek jūs praradote pinigų.

Pasinaudojus minimalaus ROAS skaičiuokle, matome, jog prekiaujant su 20% antkainiu, minimalus ROAS yra 6. Tai reiškia, jog kiekvienas išleistas euras reklamai turi jums generuoti 6€. Jei reklamos kampanijos ROAS mažesnis nei 6 – jūs prarandate pinigus. Jei daugiau – gaunate pelno.

Svarbu! Skaičiuoklėje nėra įtrauktas PVM mokestis, tai turite įsivertinti patys. Pvz. jei esate NE PVM mokėtojas ir perkate reklamą iš PVM mokėtojo (FB, Google), jums prie reklamos išlaidų reikia pridėti 21% PVM mokestį, kurį reikės susimokėti.

Kada galime sau leisti mažesnį nei minimalus ROAS?

Trumpuoju laikotarpiu jūs visada prarasite pinigus, jei reklamos kampanijos ROAS<minimalus ROAS. Tačiau ilguoju laikotarpiu, tai nebūtinai reiškia nuostolius. Prikviestiems pirkėjams jūs galite siūlyti papildomas prekes (up-sell), galite leisti personalizuotas remarketingo reklamas soc. tinkluose ar displays ads, naudoti email remarketingą.

Trumpai tariant – reikia žiūrėti į pirkėjo LTV (lifetime value). Jei šiandien jūs patyrėte nuostolių prisikviesdami klientą, bet per ateinančius metus jis iš jūsų pirks ir toliau – tokiu atveju gausite pelno, nors ir pirminė reklamos kampanija buvo nuostolinga.